Rūpinkis savimi šiandien - nelauk rytojaus!

Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Muziejaus g. 5,
LT-60122, Raseiniai
tel. (8 428) 70 723
įm.k. 303212456
Paieška
Renginių ir minėtinų dienų kalendorius
<< gruodis, 2018 >>
PATKPŠS
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

2018.12.05
Atsargiai, plonas ledas

Pagaliau į Lietuvą atkeliavusi žiema sukelia vis daugiau pavojų. Ežerus ir kitus nedidelius vandens telkinius užklojęs pirmasis ledas vilioja išmėginti žiemos pramogas, tačiau reikėtų būti labai atsargiems, nes pirmasis ledas kelia didžiulį pavojų – kol kas jis nulaiko tik gulbes, žmonės, lipdami ant jo, rizikuoja gyvybėmis.

Ledas laikomas tvirtu, jeigu jo storis yra daugiau kaip 7 centimetrai. Tik toks ledas gali išlaikyti žmogų. Tvirtas ledas visada turi mėlyną arba žalią atspalvį, o matinės baltos spalvos arba geltono atspalvio ledas yra netvirtas. Trapus ledas susidaro ir tose vietose, kur įteka upeliai, yra šaltinių. Ledas labai pavojingas ir atodrėkių metu.

Prieš lipdami ant ledo įsitikinkite ar nėra praminto takelio, paliktų pėdų. Jeigu yra, eikite jomis, nes tai jau išbandytas kelias. Ledu eikite čiuožiant, neatitraukiant kojų, jei yra galimybė remkitės tvirta lazda ir ja tikrinti ledo stiprumą. Einant ledu reikia aplenkti vietas, kurios užneštos sniegu arba pripustytos pusnių, nes po sniegu ledas visada yra plonesnis.

Jei visgi įlūžote, nepasiduokite panikai ir nepraraskite savitvardos. Ropškitės ant ledo į tą pusę, iš kurios atėjote, o ne plaukite pirmyn. Nesikapanokite vandenyje ir visu kūno svoriu neužgulkite ledo krašto. Ant ledo užšliaužti reikia plačiai ištiesus rankas, kad padidėtų atramos plotas. Pasistenkite kaip galima daugiau krūtine užgulti ledą, paskui atsargiai ant jo iškelti vieną koją, po to kitą. Užšliaužus ant ledo nusiridenkite nuo eketės kuo toliau į tą pusę iš kur atėjote, jokiu būdu nesistokite.

Jeigu pastebėjote skęstantį žmogų, tuoj pat šaukite jam, kad skubate į pagalbą ir skambinkite bendruoju pagalbos telefonu Nr. 112. Gelbėjant reikia veikti greitai ir ryžtingai, nes šaltame vandenyje žmogus greitai sušąla, o permirkę rūbai neleidžia jam ilgai išsilaikyti vandens paviršiuje. Artintis prie eketės reikia labai atsargiai, geriausia šliaužte, plačiai ištiesus rankas. Jei yra galimybė, po savimi patieskite slides ar lentą ir šliaužkite ant jos. Ledas išlaiko žmogų tik už 3 – 4 metrų nuo eketės krašto, todėl skęstančiajam reikia ištiesti slidę, slidžių lazdą, lentą ar numesti virvę.

Jeigu pastebėjote skęstantį žmogų, tuoj pat šaukite jam, kad skubate į pagalbą ir skambinkite bendruoju pagalbos telefonu Nr. 112. Gelbėjant reikia veikti greitai ir ryžtingai, nes šaltame vandenyje žmogus greitai sušąla, o permirkę rūbai neleidžia jam ilgai išsilaikyti vandens paviršiuje. Artintis prie eketės reikia labai atsargiai, geriausia šliaužte, plačiai ištiesus rankas. Jei yra galimybė, po savimi patieskite slides ar lentą ir šliaužkite ant jos. Ledas išlaiko žmogų tik už 3 – 4 metrų nuo eketės krašto, todėl skęstančiajam reikia ištiesti slidę, slidžių lazdą, lentą ar numesti virvę.

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Giedrė Vaidotienė


Atgal













Kokiais informacijos šaltiniais daugiausia naudojatės, gilindami savo žinias apie sveikatą?

Klausau radijo, žiūriu televizijos sveikatos laidas
Skaitau laikraščius, žurnalus ir kitus periodinius leidinius, brošiūras, atmintines, straipsnius sveikatos tematika
Naudojuosi gydytojų ir kitų sveikatos priežiūros darbuotojų konsultacijomis, patarimais
Naršau interneto svetaines, kuriose skelbiama informacija sveikatos klausimais
Sveikatos informacija nesidomiu
Daugiau informacijos